lauantai 28. tammikuuta 2012

Enkelit ja demonit

Katsoin eilen illalla Enkelit ja demonit- elokuvan, joka siis on tehty Dan Brownin samannimisestä kirjasta. Da Vinci koodin olen myös lukenut ja katsonut ja molemmista tykkäsin.
Enkelit ja demonit oli selkeästi kirjana parempi. Elokuva eteni hurjan nopeasti (mikä tietenkin voi selittyä sillä, että leffasta olisi tullut superpitkä, jos siinä olisi ollut kaikki mikä kirjassakin), mikä hieman vähensi katselunautintoa. Eipä siinä, kaikki oleellinen tuli kyllä elokuvassa esille, mutta esimerkiksi ambigrammit ja paaviehdokkaiden murhat tuntuivat jotenkin sivuutetuilta/vähemmän tärkeiltä, niitä ei selitetty/näytetty kunnolla.
Näyttelijät olivat kyllä oikein hyviä ja elokuvakin katsottava, mutta ei samaa luokkaa kuin esimerkiksi Da Vinci koodi tai kirja.
Kirjasta nimittäin pidin hyvin paljon (olen lukenut sen ehkä pari vuotta sitten?), se oli jännittävä.



Ja lopuksi vielä vähän lukupäivittelyä ja selittelyä.. Luettavana minulla on tällä hetkellä Sara Gruenin Vettä Elefanteille, mutta! minä en vain jotenkin saa sitä luettua. Lukufiilis on hävinnyt jonnekin ihan totaalisesti.. En halua lukea siksi, että olisi pakko. Vaan ihan siksi, että lukeminen on mahtavaa. Vettä elefanteille on alkanut ihan hyvin ja aion kyllä lukea sen loppuun, kunhan lukufiilis tulee takaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kolmen kuukauden katsaus

 Koontipostaus huhti-, touko- ja kesäkuulta.  Bloggaaminen on ollut tauolla perheen sairaustapauksen vuoksi. Instagramiin olen päivittänyt ...