maanantai 18. heinäkuuta 2011

Veren imussa - Charlaine Harris

Englanninkielinen alkuteos 2004: Death to the world
Sivumäärä: 328

Lyhyesti omin sanoin:
Neljännessä Sookie Stackhouse- kirjassa vampyyri Eric menettää muistinsa pahan noita Hallown taian vuoksi.Sookie on tehnyt uudenvuoden lupauksen, jossa hän lupaa pysyä poissa ikävyyksistä. Se onkin kuitenkin hankalaa, kun Eric tarvitsee suojelua ja vampyyrit ja ihmissudet päättävät ryhtyä taistoon noitia vastaan. Eikä siinä vielä kaikki, sillä Sookien tunteet ja henkilökohtaisetkin asiat ovat sekaisin; rahahuolia sekä sekalaiset tunteet Peruun lähtevää Billiä kohtaan vaivaavat häntä..

Mielipide:

"Silloin hän kiepsahti ympäri ja sähisi minulle kulmahampaat ulkona. Pysähdyin niin äkisti, että olin horjahtaa, ja nostin kädet eteeni rauhoitellakseni häntä.Jos Eric päättäisi hyökätä, minä olisin tietenkin mennyttä. Se siitä laupiaasta samarialaisesta sitten. 
Miksi Eric ei tunnistanut minua?"


Kirjan takakansi lupaa veristä taistelua ja paljon ongelmia, mutta tarinaa luettaessa asioilla on tapana selviytyä aika helposti. Lisäksi suuri osa kirjasta kertoo (juonipaljastus!!!) Sookien ja Ericin pienestä "romanssista", jos näin voi tässä tapauksessa sanoa. Lisäksi minua aina ärsyttää, kun kirjojen päähenkilöt ovat niin täydellisiä ja kaikki miehet haluavat heitä; tässä kirjassa on juuri niin. Sookie yrittää olla siveellinen, mutta kuolaa silti miehen kuin miehen perään. Nyt hän on saanut Billiltä ja Ericiltä, olisiko ensi kirjassa vuorossa Alcide vai Sam, vai kenties joku uusi komistus?
Aika laimea lukukokemus, sarjan kirjat huononevat sitä mukaan, mitä enemmän niitä lukee. Sarjan ensimmäinen osa oli ihan hyvä, mutta siitä se alamäki sitten alkaakin... Tähtiä annan kirjalle kaksi:
**

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kolmen kuukauden katsaus

 Koontipostaus huhti-, touko- ja kesäkuulta.  Bloggaaminen on ollut tauolla perheen sairaustapauksen vuoksi. Instagramiin olen päivittänyt ...