perjantai 29. maaliskuuta 2019

Varjojen kaupungit - Cassandra Clare


Olen fantasiakirjallisuuden fani - mitä mielikuvituksellisempaa, sen parempaa.
Olen lukenut Cassandra Claren Varjojen kaupungit sarjaa jo aiemmin - ensimmäisen kerran jo vuonna 2010! Silloin en tosin vielä kirjoittanut blogia, joten ensimmäinen teksti on vuodelta 2011.

Bloggaustauollani luin sarjan kolme ensimmäistä osaa uudelleen - ja pidin niistä oikeastaan yhtä paljon kuin ensimmäiselläkin lukukerralla.
Tästä pääset sarjan kolmen ensimmäisen osan arviointiin.



Nyt sitten sain kirjastosta käsiini sarjan kolme viimeistä osaa (sarjahan on siis kuusiosainen) ja olen lukemassa niitä läpi.

En muistanutkaan, että olin lukenut osat 4(tässä arviointi)  ja 5 (tässä toinen) aiemminkin.

Sarjan neljäs kirja, Langenneiden enkelten kaupunki jatkaa samaa vakuuttavan hyvää rataa. Olen näköjään antanut neljä pistettä aiemmin ja annan sen uudestaan.
Teksti on nopeaa ja helppolukuista ja siihen on mukava upota.

Olen myös nähnyt kirjoista tehdyn elokuvan ja nykyäänkin vielä seuraan Netflixissä näkyvää kirjoihin perustuvaa tv sarjaa!


Sarja on todella loistava, olen jopa saanut mieheni siihen koukkuun ;) Meidän yhteinen harrastus on nykyään odottaa tiistaita, jolloin uusi jakso aina ilmestyy! :) Paljon on eroavaisuuksia kirjoihin, mutta se ei haittaa. Tässä mennään jo rajoilla, kumpi on parempi - sarja vai kirja? Oletteko tutustuneet? Mitä mieltä olette? :)


En tosiaan viitsinyt tehdä täysin uutta postausta Langenneiden enkelten kaupungista (enkä tee Kadotettujen sielujen kaupungistakaan), mutta halusin nostaa sarjan uudelleen esille, kun sitä uudestaan kerta luenkin.
Sarjan kuudennesta osasta, Taivaallisen tulen kaupungista, tuleekin sitten ihan oma postaus - sitä kun en ole aiemmin lukenutkaan :)

Jos siis nuorten fantasia uppoaa, suosittelen tutustumaan - niin kirjana kuin sarjanakin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kolmen kuukauden katsaus

 Koontipostaus huhti-, touko- ja kesäkuulta.  Bloggaaminen on ollut tauolla perheen sairaustapauksen vuoksi. Instagramiin olen päivittänyt ...